NOSPR

Informacje o projekcie

Opis Projektu

NOSPR – z dbałością o najmniejszy detal

Gdy dowiedzieliśmy się o planowanej realizacji NOSPR w Katowicach od początku chcieliśmy wziąć udział w wystroju jego wnętrz. Nawiązaliśmy kontakt z twórcą tego niepowtarzalnego projektu – Tomaszem Koniorem z Konior Studio. To, w jaki sposób Tomasz opowiadał o swoim projekcie już na etapie projektowania zrobiło na nas bardzo duże wrażenie i upewniło nas, że powinniśmy się w niego zaangażować. Zadanie nie było łatwe, ponieważ architektura wnętrz NOSPR jest nieszablonowa i bardzo precyzyjnie przemyślana. Musieliśmy sprostać wymaganiom  i zaproponować wyposażenie, które będzie stanowiło spójną całość  z architekturą , będzie podkreślać jej wyjątkowość , a jednocześnie będzie w pełni funkcjonalne.  Osiągnięcie tego efektu było możliwe tylko w ścisłej współpracy z pracownią architektoniczną, która dosłownie od podszewki znała cały projekt doskonale we wszystkich najmniejszych szczegółach. My dołączyliśmy  do projektu, który  trwał już od pewnego czasu.  Architekci poza własną wizją posiadali  też wiedzę z wielu spotkań i doskonale znali  kierunki które zostały wdrożone lub odrzucone przez inwestora czy firmę budowlaną. Aby tę wiedzę pozyskać odbyliśmy szereg spotkań z KONIOR STUDIO w celu opracowania  jak najlepszego rozwiązania dla tego obiektu. Rozumieliśmy bowiem, że najmniejszy drobiazg związany z kształtem, fakturą, kolorem musi być spójny aby dopełnić dzieła. Dbałość o szczegóły i jakość  w tym projekcie była na najwyższym poziomie. W naszej ofercie mamy do dyspozycji kilkadziesiąt tysięcy elementów do wyboru, jednak nie były one w stanie do końca oddać klimatu wnętrza oczekiwanego przez jego twórców. Finalnie po wielu wspólnych burzach mózgów dużą część wyposażenia opracowaliśmy według indywidualnych projektów. Ustalenie ostatecznych  rozwiązań to nie był jednak koniec drogi. Czekała nas trudna przeprawa związana z przetargiem publicznym. Finalnie przetarg wygraliśmy i zrealizowaliśmy projekt zgodnie z założeniami ku ostatecznemu zadowoleniu dyrekcji NOSPR oraz pracowni KONIOR STUDIO. Obawialiśmy się, że przetarg mogłaby wygrać nieodpowiedzialna firma, która nie zrealizowałaby wszystkich przemyślanych i przedyskutowanych wcześniej szczegółów i rozwiązań Takie są prawa przetargów publicznych, w których najważniejszy element decyzyjny stanowi cena. Teraz, gdy podziwiamy wnętrza NOSPR podczas koncertów i imprez rozumiemy, że byliśmy w tym projekcie częścią ważnej układanki, że meble i elementy wyposażenia w tego typu projektach są tak samo ważne jak elewacja, podłoga, oświetlenie czy sufit. Cieszy nas, gdy inwestor podejmujący decyzje o wyborze wyposażenia jest świadomy tego jak jakość mebli wpływa na wygląd finalny całej inwestycji. Niestety w naszej praktyce nadal często spotykamy się z postawą lekceważącą ten element i w efekcie wnętrza finalizowane nisko budżetowo nie prezentują się w oczekiwany sposób. Wiele osób dostrzega swój błąd za późno. Dlatego codziennie dokładamy starań aby uświadamiać inwestorów o roli wyposażenia w architekturze, które jest ważnym uzupełnieniem całości. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasza część realizacji przypada na fazę końcową, gdzie środki zwykle są już na wykończeniu dlatego dla zwiększenia możliwości zakupowych oferujemy również jako opcję rozliczenie finansowe w formie leasingu długoterminowego. Dzięki tak dogłębnemu zrozumieniu procesu oraz staranności i dbałości o detale nasza firma – Human Office Polska jest obecnie liderem w branży wyposażenia wnętrz komercyjnych. Nowoczesność oraz innowacyjność naszej firmy objawia się m.in. w projektowaniu i produkcji własnych elementów wyposażenia wnętrz indywidualnie dopasowanych do specyfiki każdego projektu.

Siedziba NOSPR – to budynek w budynku. „Gmach tworzą w zasadzie dwa oddzielne segmenty — zewnętrzny pierścień to część wyłącznie dla muzyków. (…) Za tym pierścieniem znajduje się olbrzymie atrium — wielka pustka wycięta w bryle gmachu. W jej centrum spoczywa gigantyczna bryła wielkiej sali koncertowej, którą można obejść ze wszystkich stron” – opisuje to autor projektu, Tomasz Konior z pracowni architektonicznej Konor Studio. Czterokondygnacyjny pierścień zewnętrzny kryje sale kameralną (dla 300 widzów), sale prób, garderoby, magazyny, biura. Sąsiadujące z nim atrium – to miejsce na kawiarnię, restaurację, księgarnię muzyczną. Sercem budynku jest zamknięta w osobnej bryle Wielka Sala Koncertowa, mogąca pomieścić nawet 1800 widzów. „Widziana od strony atrium sala ma grafitowo czarne, szorstkie ściany z surowego betonu z widocznym deskowaniem. Przypomina bryłę węgla, czy też ściany pokładów tej kopaliny. Jej obecność jest tym mocniej odczuwalna, że sala wybrzusza się od strony wejścia głównego, przez co przypomina też kadłub arki, która zacumowała w środku gmachu. Surowość bryły sali kontrastuje z atrium — bielą jego gładkich ścian i transparentnym sufitem” – ta jej walory estetyczne opisuje Tomasz Konior. Jednak jej najważniejszą zaletą jest akustyka: opracowana przez Pracownię Akustyczną Kozłowski oraz specjalistów z Japonii, z pracowni Nagata Acoustics. Zachęcamy Państwa do odwiedzenia tego unikalnego obiektu już dziś bardzo cenionego w świecie muzycznym.