





















Informacje o projekcie
Opis Projektu
Spotkanie na placu Zbawiciela, konferencja w Sali Kongresowej, czy moment na wyciszoną pracę w jednym z domków fińskich na Jazdowie? Firma projektowa Workplace, na zamówienie domu mediowego MediaCom stworzyła nowoczesną warszawską siedzibę firmy, której przestrzenie, topograficznie i estetycznie, inspirowane są najbardziej charakterystycznymi atrakcjami Warszawy.
Nowa siedziba Mediacom poza innowacyjnym podejściem estetycznym zaskakuje biurową maestrią na poziomie funkcjonalnym: desk-sharing, ciągi komunikacyjne oddzielone od stref pracy indywidualnej strefami wsparcia, czyli salami spotkań, budkami telefonicznymi, czy miejscami do spotkań ad-hoc. Przestrzeń czytelnie podzielona na strefy pracy indywidualnej, strefy projektowe, liczne przestrzenie networkingowe to tylko niektóre z rozwiązań, które znaleźć można w biurze przy ul. Wołoskiej.
Na szczególną uwagę zasługuje rzadko spotykany w Polsce desk-sharing i space-sharing. W tak zaprojektowanym środowisku biurko nie jest przypisane do pracownika, a wszelkie przestrzenie biurowe są współdzielone przez osoby zatrudnione w firmie. Jak obliczyli projektanci Workplace w większości firm w Polsce ze względu na to, że nieustannie prowadzone są spotkania z klientami, część osób pracuje zdalnie, część pozostaje na zwolnieniach lekarskich czy urlopach, efektywnie używanych jest zaledwie około 40 proc. biurek. To średnia. W najlepszym przypadku 10 proc. załogi jest poza biurem. Praktycznie nie zdarza się aby wszyscy byli na stanowiskach. Workplace przebadało charakter pracy i wykorzystanie przestrzeni w ponad 100 firmach.
Dlatego właśnie w nowo otwartej siedzibie MediaCom projektanci zdecydowali się na wprowadzenie organizacji pracy polegającej na tym, że pracownik zajmuje to biurko, które akurat jest wolne. Dla inwestora oznacza to optymalizację kosztów, ale pracownik nie odczuwa zmiany warunków pracy. Z tym oczywiście wiąże się pewna zmiana przyzwyczajeń. Wszelkie osobiste rzeczy czy dokumenty nie mogą zostawać na biurku po skończonej pracy (polityka czystego biurka). Nie stanowi to jednak problemu, ponieważ w pobliżu biurek znajdują się specjalne szafki, podobne do tych spotykanych na basenach czy w innych obiektach sportowych.
Sama estetyka biura MediaCom – odwołanie do motywów warszawskich, to też element ułatwiający poruszanie się w przestrzeni biurowej. W powierzchni znajduje się: Plac Zbawiciela – duża przestrzeń networkingową z kuchnią, przestrzenie konferencyjne na dworcu Warszawa Centralna, strefy pracy, tematycznie nawiązujące do Centrum Nauki Kopernik, pasażu Wiecha, Biblioteki Uniwersyteckiej, czy Soho Factory oraz strefę pracy projektowej estetycznie nawiązującą do Stadionu Narodowego.
Projektanci podkreślają, że biuro budowane w ten sposób to dla pracodawcy rozwiązanie, które owocuje wzrostem wydajności oraz znaczącym podniesieniem motywacji i poziomu zaangażowania pracowników. W tym kontekście może być zatem rozpatrywane jako inwestycja, a nie koszt.
Biuro MediaCom Warszawa w liczbach:
Metraż – 3 000 mkw
Liczba pracowników – 330 (biuro gotowe jest na max 400)
Czas trwania projektu – 20 miesięcy
Ilość miejsc z Warszawy przełożonych na biuro – 19